Lilla Pappa

I helgen så rämmade världen.

Stora starka pappa som alltid funnits där och ställt upp och fixat och varit den bästaste pappa man kan ha.
Nu har hans värld rasat. Allt som höll honom uppe har krossats och inget håller honom längre upprättstående.
Murarna har fallit och i splittret ligger pappa i fosterställning.  

Och då rasar min värld också.  
Jag står handfallen. Vet inte vad jag ska göra.
Vet inte vad jag kan göra.
Att stötta en vän är en sak.
Men att stötta sin pappa till att orka resa sig upp igen och tycka att livet är värt varenda morgon att vakna till - hur gör man det?  

Stora starka pappa.
Som blev så liten, så liten.
Hur blev det så här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0