Den här snön...

Mjaha...snö...IGEN....kan inte vädergudarna ta och bestämma sig snart! Snö överallt. Blask. Slask. Modd. Och snorhalt.

Misstolka mig rätt nu...jag gillar snö...när den ligger kvar, fortfarande är vit (å inte färgad av hundar eller trafik) och när den inte tränger in i skorna.

Min arbetsplats ligger på tionde våningen mitt i city - och jag kan säga att jag sett en och annan snöskyfflargubbe på taken idag. Ingen fastighetsägare vill bli skyldig till några skador pga tung snö som trillar ned. Jag hade lite tur imorse minst sagt. Tidigt imorse innan alla snöskyfflargubbar vaknat var jag ute och slirade. Jag hade 8 meter kvar till ingången när jag halkar till och får ta några snygga danssteg för att hålla balansen. Precis när jag fått fäste igen hör jag ett stort BLAFF bakom mig...gissa vad?

Japp. Snö. Uppifrån taket. Jag undrar om jag ska ta en sovmorgon imorgon och låta snöskyfflargubbarna få jobba lite innan jag ger mig ut.

Att min bostadsrättsförening inte har snöröjt inne på gården ännu gör att man måste pulsa för att komma till tvättstugan. Då får man snö i skorna, och det vill jag ju inte...så det blir inget tvättande idag. Åh så tråkigt.

Dagens lycka - en sproilans ny jacka...Haglöfs....softshell...svart....snygg....den ska med till Åre! Och till Kebben. Om den inte är för varm. Men snygg är den i alla fall =) Är det inte det som är det viktigaste?

Nej ni, nu måste jag röra på mig. Imorgon kommer tjejerna och det vore en skymf mot lägenheten att visa upp den i befintligt skick. Jag har en timme på mig, sen börjar Lie to me. jag inbillar mig att jag kan lära mig något gemom att se den serien.

Over n out dudes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0