Dåååålig

Uj vad dålig jag har varit på att uppdatera här. Det har varit lite mycket  i vanlig ordning. Framförallt mycket umgänge med Tman =)

Korta drag::
- Jag är tillbaka på min vanliga tjänst på heltid, receptionen är slut.
- Chefen har slutat och nya chefen har tagit vid. Vi söker roller, sätt att samarbeta och det går hittills rätt bra.
- Många bra samtal med vd:n om framtid, projekt och annat smått och gott.
- Löneförföjning med 3200 kr. Tjingtjing sa det i kassan och smilet har åkt upp till öronen igen.

Annars knatar det på. Jag tränar, jobbar, går hem i tid, lagar mat, umgås med älsklingen, kollar på massor av bra film och bara njuter av livet.

Såg Män som hatar kvinnor i helgen. Och tusan i mig, den var ju riktigt bra. Och det är ett gott betyg för att komma från en tjej som tokälskar böckerna! Riktigt bra måste jag säga. Jag rekommenderar den varmt.

Annars är det inte så mycket nytt under solen faktiskt. Jobbet går bra, jag läser allt jag kommer över om SEO och låter den nya världen öppna sig framför mig. Jag mår ganska bra överlag. Tränar ganska mycket med sliten ljumske som följd, men det är inte värre än så. Rätt skönt faktiskt.

Ska köra ett par veckor med lite kalorikoll nu, det funkade bra förra året, och nu är det verkligen dags igen. Klarar jag målet blir det ett par nya jeans - precis vilka jag vill oavsett om de kostan två loppor.

Snart går ballongesäsongen igång också. Jag tänkte vara med på den lilla uppstarten, men sen om det blir så mycket mer vete sjutton. Det blir inte som tidigare år i alla fall. Sakta sakta fasas jag ur =) Den nya, unga, pigga och glada generationen tar över. De som brinner lika mycket som jag själv gjorde för snart sju år sen. Då fanns det inget viktigare än ballongerna och det umgänget. Nu prioriterar jag annorlunda.

Och snart får bästaste Ostronrumpa en liten dotter. Jag längtar. Alla graviditeter till trots, så längtar jag verkligen efter att få lära känna "Lilla räkan" - som nog kommer få namnet Nike. Underbart.

Nej, nu ska jag hoppa i säng. Gymet väntar tidigt imorgon bitti. Tman är på ö-dygn och jag är alldeles alldeles ensam. Skittråkigt. Men men, det är ju bara att somna så går tiden fortare.

Over n out dudes

Kommentarer
Postat av: A

Löneförhöjning minsann. Grattis.

Kul att du ska vara med på ballongsäsonguppstarten. Det ska jag också.



(Kan du gissa vem jag är?)



:-)

2009-03-11 @ 01:13:44
URL: http://allteftersom.blogspot.com
Postat av: Öginblink herself

A: Japp, jag behövde inte läsa hela din kommentar ens för att lista ut vem du är =) Härligt, och välkommen! Jag ska ta å lägga in dig som länk - fast anonym =)

2009-03-11 @ 19:50:13
Postat av: Lunkentussen

Ö-dygn ger också tjingtjing i kassan. Men det är väl också det enda bra med dem....

2009-03-11 @ 21:49:57
URL: http://www.lunkentussen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0