Galen dag

Och vart tog den här dagen vägen?
Så sjukt mycket på jobbet.
Nu har ju flertalet av de uppsagda redan slutat, och vi som är kvar ska lösa ut uppgifterna.


Svettigt? Japp!
Förvirrande? Japp!
Roligt? Japp!  

Och kvällarna försvinner i joggingturer i nyckelviken, matlagning och gos med kelig kisse. Igår slocknade jag framför TV:n vid halv tio. Inte likt mig. Jag skyller på helgens sena kvällar och att det tar längre tid för tanten på 28 år att återhämta sig.   Och ikväll är det flygning igen. Jag verkar ha tur med schemat i år, jag har flygit 4/5 dagar jag varit uppsatt. Det är lite tur. Fast just ikväll skulle jag bara vilja åka hem och borra ner näsan i Trassel.

Känns som jag inte hinner med de andra grejerna man behöver göra, typ tvätta, städa, boka biljetter och planera för resten av sommaren. Och det stressar mig. Jag skulle vilja ha en dag eller två bara hemma för att hinna ikapp lite med alla måsten.  

Jag insåg just att det är avsaknaden av planering som stressar mig.
Och det måste ju gå att råda bot på. På nåt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0