Åldersnojja?


Idag ahr jag deltagit i inte mindre än tre olika marknadsundersökningar. En om tuggummin, en om vatten/läsk och en om ens biovanor. Ganska roliga undersökningar.

Och i början av varje undersökning ska man alltid placera sig i olika fack såsom kön, boendeförhållande, län, inkomst och givetvis åldersfacket.

Spannet brukar ligga på
18-20
21-25
26-30
31-35
Och så vidare.

Och hela dagen idag har jag kryssat i att jag är 21-25 år gammal. Och inte förrän långt senare i undersökningen kommit på att "Jag är ju 27...klickade jag verkligen i det?"

I två fall av tre blev svaret nej...jag hade per automatik nämligen kryssat i att jag är 21-25 år gammal. Sicken lögn!

Analysera vill amn ju göra....kan det bero på
- Exmannen fyller 30 idag - och vi hade en humoristisk diskussion om sandlådor och ålderdomshem...eftersom jag såklart tyckte att nu är han vuxen utan återvändo
- Att jag mötte flertalet studenter på lunchen och tänkte "Shit, är de 18 år gamla/unga, det ser man ju inte". Jag hade lätt tagit dem för 27 om det inte var för studentmössan.
- Att någon påminde mig om att det inte var så långtr kvar för mig heller tills jag nått trettiostrecket.
- Att jag på lunchen mötte 7 gravida personer som alla såg massor av år äldre ut än jag.¨

Ja, eller så handlar det om att jag aldrig kommer bli äldre än 25 i sinnet :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Äsch, jag tänker inte på dig som en dag över 22! ;)

2009-06-09 @ 20:35:57
URL: http://anna.strandberg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0