Hemma


Blurk.
Proppmätt efter att ha ätit upp den sista lyxmatlådan. För er som inte vet vad en lyxmatlåda är så kan jag meddela att det är en matlåda med något annat än vardagsmat i :) Enkelt va? Jag äter inte potatisgratäng och oxfilé med två olika såser till vardags i alle fall.

Men blurk. Nu ångrar jag det. Men det var det enda som fanns i denna övergivna lägenhet.

Har varit på västkusten en vecka och hunnit med både ett och annat. Lille Trassel var med ner och bodde hos ett par vänner och deras katt Sigge. Tack-å-lov så kom de bra överens och i nuläget verkar i alla fall Trassel sakna Sigge.

En snabbresumé av veckan:
Torsdag: Bil till götet. Trassel verkar lida av klaustrofobi och gick inte att ha i lådbagen, hon fick åka bil i sele och mutas med massa godis istället. Hem till Kungälv och umgås med Tmans familj. Med oss hade vi också D.
Fredag: Pissväder. En dyr tur till Freeport - cach out - things in. En massa fina kläder och grejer rikare. Urs vilken materialist jag är ibland! Flytta Trassel till veckans boende. Mycket umgänge med vänner. Kvällen bjöd grill följt av trevlig utgång med vänner och bekanta.
Lördag: Sovmorgon. Halvdant väder varför Liseberg blev bra. Vi åkte allt som var av värde att åka, spelade bort lite pengar på chokladhjul (jag som inte ens gillar choklad...måste ha snubblat när jag tänkte) Bio på kvällen - Johan Falkfilme. Sjukt bra! Dessutom som VIP med eget "säte", sällbart, eget litet bord och fri tillgång till popcorn och läsk. Där har sthlm något att lära!
Söndag: Lite geocaching, shopping (igen - det blev en dyr vecka det här) en kingsize på heaven 23, Danne åkte hemåt och vi själva tog en lugn kväll hemma med film (Rock´n´rolla - inte min typ av film, men de andra gillade den)
Måndag: En tur ut till Marstrand. Självklart i hällregn till en början men det sprack upp och belv en jättefuin dag. En del geocaching och mycket promenad. Fantastisk naturupplevelse med härliga klippor och lummig grönska. På kvällen lite party och grill med alla goa vänner.
Tisdag: Lugn hemmadag i Kungälv. Förvisso lite geocaching i skog och snår, men lugnt och skönt i solen. På kvällen bio med familj  Ice Age 3. Vi såg den i 3D och det rekommenderas varmt. 
Onsdag: En av veckans höjdpunkter - kajakpaddling! Hur kul som helst! Ett gött gäng amatörer och en tävlingspaddlare. Vi tog en 8 km runt delsjön och idag känner jag muskler jag inte trodde jag hade. Fantastiskt väder, varmt i vattnet och hur kul som helst! Thaimat och än mer umgänge med vännerna som tog hand om Trassel. På kvällen födelsedagfirande av Tmans mamma med finfin restaurang.
Torsdag: En raid på stan innan vi hämtade Trassel och sen begav vi oss hemåt, Trassel och jag. Vår käre A-katt skötte sug ypperligt på tåget och nu är vi hemma ensamma i en instängd lägenhet. Tman kommer om ett par dagar. 

På det hela taget, en jäkligt härlig vecka! Det känns som vi hunnit med mycket mer än tänkt, även om det kännts lite stressigt emellanåt att hela tiden ha något inplanerat. Borta är bra, och jag älskar västkusten -det gör jag verkligen. Och naturen på Marstrand skulle kunna få vilken Stockholmade som helst att abdikera. 

Vi får se vart vi tar vägen. Jag vill ju helst vara kvar i Stockholm, men blir det inte det - så blir det västerut.

Nu ska jag ta och fylla på mitt glas med en ny spritzer - och fortsätta min semesteralkoholism ;)

Puss på er
 
grill,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0