Nervöst

Det har varit lite dåligt med uppdateringar på sistone...jag har jobbat....och myst =)

Dels jobbat på som sjutton (men inte som i höstas) för att få klart nya hemsidan tills imorgon då den  interna releasen sker i samband med ett frukostmöte och dragning av mig och min chef. Jag är jättenervös. Inte för att stå inför folk och prata, det har jag aldrig haft problem med. Utan snanare över arbetet, resultatet och åsikterna.

Jag har slitit arslet av mig för att den här sidan ska up-and-running och som alltid i ett stort projekt så är det tusentals beslut som på vägen har tagits av en eller annan anledning. Och nu är det till att stå upp för dessa beslut. Jag tror inte att vi kommer bli dissade eller så, men jag känner mina kollegor och många äger inte den ädla konsten att kunna ge konstruktiv feedback. Så jag har mentalt förberett mig på att få ett och annat påhopp för att en eller annan inte har samma smak och samtidigt inte kan uttrycka sig.

Well, det blir nog bra. Men nervigt är det ändå. Men det blir mysigt med frukostmöte i alla fall, med härlig frukostbuffé.

Och myst har jag gjort också, massor massor massor med min käre sambo. Det är vi bra på, och det är faktiskt han som känns allra viktigast. Inget jobb eller annat kan tävla om förstaplatsen. Och det är första gången jag känner så. Helt underbart!

I lördags var det bröllop också. På en båt på väg ut till Sandhamn, uppe på bryggan. I strålande morgonsol och i sakta mak fram genom kristallklart vintervatten sammanvigdes älskade bästa vännen med sin själsfrände. Det var bara de två, kaptenen, jag och ett vittne till (och en extra maskinist som körde båten under tiden). Det var...magiskt, känslofyllt och oerhört stort. Det firades med ortoligt god mat på seglarhotellet ute på Sandhamn, och skumpa, vin och efterrätt inte av denna värld. En helt fantastisk dag, och otroligt ärofyllt att få vara med om en sådan stund!

Jag agerade fotograf och fick till ett par riktigt riktigt bra bilder. De bästa bilderna ska med omsorg väljas ut och sättas ihop till en minnesbok. Det är min present till dem.

Nu tvivlar jag starkt på att jag kommer att gifta mig - eftersom jag ju gjort det en gång redan. Men OM OM OM OM OM OM jag eventuellt, kanske skulle göra det, så skulle det vara på samma sätt. Småskaligt, några få nära vittnen, vackra kläder och underbar omgivning.

Bara så ni vet =)

Over n out dudes

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tjejen! Hoppas allt är bra med er! Roligt att sambolivet rullar pa för er! Saknar er jättemycket där hemma, hoppas vi ses snart, tjejgänget under ett olivträd med ett par flaskor vin, hur later det =) Haha, kanske inte om allt för lang tid, vem vet?! =)

Massa kramar till er och skicka vidare till alla du träffar!

2009-01-19 @ 21:10:46
URL: http://italien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0