Kallt. Har jag hört.

 Allting under tio grader är lika med svinkallt. Efter 10 minus märks det liksom ingen skillnad på kylan, det är bara svinkallt. Som i Bumerangnebulosan. Där är det jäkligt kallt. Har jag hört.  

Under mitt tandhackande i mellandagarna skakade jag fram att Norrland....dit vill jag inte flytta....där är det också kallt. Har jag hört.  

Den nordligaste destination jag någonsin haft är Åre, och då rustad för slalomskidor ett par dagar. Det går inte att jämföra med att man till vardags knatar runt på gatorna i full mundering. Skidkläder är en sak, vardagsjacka en annan. Har jag hört.  

Så fick jag då veta att kylan i Norrland är annorlunda. Norrut är kylan torrare, vilket gör den mer uthärdlig. Så även norrlänningar fryser när de kommer till Stockholm. Har jag hört.  

Flickvänsjackan är fortfarande inte inköpt. Men en extra fleece kan värma gott under kavajen. Snart sänker de priset på just den jackan jag vill ha. Då ska jag slippa frysa. Har jag hört.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kyla suger, ja. Här ute är det också kallt.. och jag börjar oroa mig för halsfluss.

Ironiskt nog har jag precis skrivit en tenta om bland annat streptokocker (halsflussbakterier). Inbillningssjuk? Nej nej! :D

När får vi komma hem till er?

Pussiluss och kram!

2009-01-07 @ 16:34:00
URL: http://anna.strandberg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0