Att göra val


Varje morgon när jag vaknar har jag ett val
Jag kan välja att låta det bli en bra dag.
Eller jag kan välja att låta dagen bli en dålig dag.

Varje dag när jag kommer till jobbet har jag ett val.
Jag kan välja att göra allt med ett leende.
Eller jag kan välja att tycka allt är trist.

I varje möte med en annan människa har jag ett val.
Jag kan välja att låta människan påverka mig.
Eller jag kan välja att inte låta mig bli påverkad.

Vi har bara två måsten i livet.
Vi måste välja.
Vi måste dö.
Vi måste inget annat.

Jag väljer att göra dagen till en bra dag.
Jag väljer att le.
Jag väljer att inte låta andra människors svaghet påverka mig och mitt humör.
Jag väljer att leva.

Och det är det enda jag kan styra över.
Mina val.
Jag kan inte påverka någon annans val.
Jag kan inte råda övar andras val.
Jag önskar att jag kunde.
Men det enda jag kan göra är att själv se till att välja rätt.

Mitt val är enkelt.
Är ditt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0