Glad påsk...

Jag tycker om påsken. Det är en ypperlig helg att bara softa. Allting är inte så pretantiöst som exempelvis jul.Ingen högtid går väl att jämföra med jul iofs. Men ändå, det är liksom helt okej att bara vara hemma och ta det lugnt.

Inte för att jag gör det, ni känner väl mig....Fröken-klättrar-på-väggarna-om-hon-inte-har-något-att-göra. Så tur är väl då att jag planerat hela helgen smockfull med saker att göra=)

Var ute en sväng i torsdags. Jag som aldrig trodde jag skulle dricka alkohol igen efter kryssningen, eller efter tretioårsskivan. Jag visste väl redan då att jag hade fel. Men det var rätt lugnt i torsdags ändå. Av nån anledning hamnade vi i trakterna kring stureplan. Där jag aldrig går. Av många många anledningar. Och även om ställena var bra, så hörde jag verkligen inte hemma där. Jösses. Bonnatösen från landet skall hålla sig på söder. Men det var kul, mycket dans förstås. Ett och annat skamligt förslag och sen en lååååååång resa hem i ren frustration över det manliga släktet.

Jag ska bli celibat!

Men så tittar man tillbaka ett par timmar och luktar på de tio röda rosorna, och smakar på en godisbit från det gigantiska påskägget som Tman skickade till mig med bud. Och då känns det plötsligt som att det finns hopp igen.

Glad påsk, änglarna mina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0