Ibland måste man....

...göra slag i saken.
Saker kan ligga hur länge som helt på väntlistan och samvetspelaren bara växer och växer. Men idag har jag gjort lite slag i saker jag tänkt länge.

1. Jag har äntligen fotat och lagt ut lite annonser på blocket.
2. Jag har tagit mig an "den där högen" i vardagsrummet som dag för dag fick större och större bokstäver som textade "Dåligt samvete".
3. Jag har skrivit ikapp i analogen
4. Jag har satt en punkt för en specifik del i mitt liv, på riktigt.
5. Jag har rensat vänner på facebook (för allvarligt...de där man träffat en gång via en kompis kompis....varför ligger de ens kvar på vännerlistan? Eller de personer som jag faktiskt inte kan tänka mig att ta en fika med imorgon om de skulle ringa, de försvann helt enkelt...
6. Jag har blivit fattig...dvs högen av räkningar har krympt...eller i alla fall förflyttats till en fin pärm....men saldot på kontot krympte. FAN vad jag önskar att jag hade ett välbetalt jobb.
7. Jag har hört av mig till mina dåliga-samveten-vänner som jag försummat.

Japp, jag känner mig riktigt produktiv.
Det enda som saknas nu är Tman att somna intill. Det är något så galet vad han får mig att känna mycket. Blir nästan lite rädd...

Sen har jag jag fått ledtrådar till två överraskningar som väntar när jag kommer ner till honom. Måhända att jag ÄLSKAR överraskningar, men det finns samtidigt inget som gör mig så frustrerad som att inte veta....den där lilla nyfikenhetsnerven har inte bara satt sig utanpå mitt skinn....den har snott sig ett par varv, hoppat som en jerka och dessutom gjort en och annan saltomortal...UT OCH IN! Mja, jag är lite nyfiken....men jag menar...ledtrådarna var inte helt lätta...

Ledtråd 1 för överraskning nummer 1 : 3+4=7
Ledtråd 2 för överraskning nummer 2 :De kommer i olika färger men har samma form. De roar flera likväl som en.

Hjälp...någon??

Sju är bådas lyckotal...jag kommer vara där i fyra dagar...å sen då....men nej...helt fel spår....
Guitarhero-gitarrer har olika färger men samma form...och roar flera likvän som en....eller?

Suck...det här tar livet av mig. Fast det är himla roligt också. Att ha överraskningar som väntar...det var inte igår. Nej det var faktiskt flera flera år sedan. Så det ska bli roligt. Jag lovar att berätta vad det var =)

Men nu, lite mer skrift. Har så mycket att säga till mig själv om femtio år. Om hur jag mår, vad jag pysslar med, vad jag värdesätter och vad jag ratar. Jag vet att jag kommer tacka mig själv när jag sitter där på ålderns höst och gnolar. Å andra sidan, det är rätt skönt att skriva av sig också.

Over n oute dudes

PS....jag måste bara visa en bildserie jag tog idag...
om att finna det roliga i det tråkiga, det fina i det fula, solskenet i regnet... DS
      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0