Pust

Flytten har gått
Och här sitter jag i ett inferno av hopvikta kartonger, halvurplockade kartonger, bubbelplast och sopsäckar.
Men jag är tillbaka i på nätet i alla fall. Käraste Tman  hade en bättre dator som nu har fått flytta in den också.

Ja, flytten gick väl som planerat. Mycket bubbelplast (att dansa på bubbelplast får en att tro att man är steppdansös by the way )Tunga grejer, fullt släp. Långa 6,5 timmar från Göteborg och upp till Hufvudstaden i regn och taskiga torkarblad. Skräpmat hela helgen. En del godis för att kicka igång kroppen med jämna mellanrum. En helt gigantisk säng. Snortung, men det är liksom värt det när det är tempurmadrasser. En ännu mer gigantisk soffa som inte passade alls där vi hade tänkt oss. Men lösningen blev bra ändå.

Och ett evigt uppackande. Jag har kört på i 16 timmar nu, konstant. Med ett avbrott för reprisen av Desperate Housewifes och lurre. Men det har gett resultat i alla fall. Vardagsrummet är så gott som kalrt så långt det går just nu. Köket är nästan klart, likaså sovrum å hall...å klädkammaren är klar. Pust.

Så, grejerna är på plats. Och Tmans själ. Men kroppen hans dyker upp först till jul. Så här ska jag ligga i den gigantiska sängen alldeles själv. Hur jag än lägger mig, kors eller tvärs, så sticker inte ens en tå utanför madrassen....King size som känns galet stor nu när man är ensam igen.

Well.
Det blir mycket jobb nu i veckan också. Deadline två på fredag. Nu måste jag fan klara det.

Å jag är sambo.
Snart ;)

Over n out dudes

Kommentarer
Postat av: Anna

Ååååh! Vad kul att ni är uppe med allt nu. Spänd på att se resultatet måste jag säga :)

Här städar jag och grejar inför J:s hemkomst imorgon... jag längtar så att jag håller på att döööö! Vi måste som sagt ses snart, lätt. Höras i veckan? Puss!

2008-12-08 @ 20:11:34
URL: http://anna.strandberg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0