Ju mer fokuserad jag är....

...desto närmare skärmen hamnar jag med näsan. Det är ungefär samma logik som att man trycker extra hårt på fjärkan när batterierna håller på att ta slut.

Hur som, jag har kommit på mig själv ett par gånger idag under intensivt jobbade att jag ibland har näsan inte mer än 10 cm från skärmen. Jag är så inne idet jag gör och pillar ned på pixelnivå med bilderna. Och hur mycket jag än förstorar upp pixlarna, så känns det enklare om man kryper lite närmare. Det gör att huvudvärken kommit smygande och därför blir det ingen plockarkväll här hemma ikväll.

Jag börjar nämligen tröttna lite. Vi saknar ett par riktigt relevanta möbler som liksom ligger lite till grund för att kunna plocka upp resten av grejerna, hyllor, vitrinskåp med mera. Men men...i sinom tid. Men småplock orkar jag helt enkelt inte med idag. Jag nöjer mig med att göra en eller kanske fyra listor (jag och mina evinnerliga listor) över allt som bör göras. Listorna fyllar inte bara sitt syfte genom att hjälpa mig att komma ihåg alla smarta grejer jag kommer på under småtimmarna,,,utan de fyller faktiskt en till funktion....tillfredställelsen över att få bocka av och stryka göromål.

Hm, jag vet. Jag skyller på att jag är administratör. Jag är inte så tragisk som jag verkar. Och just det...jag är ju faktiskt inte administratör länge. Jag är ju webbredaktör. Thats nice! Äntligen en riktig titel! Och äntligen gör jag något jag är utbildad till, och dessutom tycker är roligt.

Jag har iofs alltid trivits på jobbet och med mina uppgifter, men det blir ju extra roligt när man gör något som man fortfarande betalar sura CSN-pengar för varje månad.

Ikväll blir det Desperate Housewifes, en skål popcorn och lite lugn. Det var ett tag sen och jääääädrar vad skönt det ska bli.

Jag har inte så mycket annat än jobb och hemmet i skallen just nu. Mest jobb om jag ska vara ärlig. Jag drömmer om det, tänker på det varenda sekund jag är utanför jobbdörrarna också och känner att jag liksom aldrig riktigt slappnar av från det. Därför är det skönt att förlora sig i TV-seriernas magiska värld en stund.

Rätt skönt. Och medans jag skriver detta, busas det hem ett och annat avsnitt av andra serier som jag helt har missat att de börjat gå igen i USA. Så blir det när man inte har någon dator under hösten.

Well. Nu har jag dator *segerdans*
Over n out dudes


Kommentarer
Postat av: Anna

Jamen... har du sett filmen? Alltså... jag dööööööööööööööööööööööööööööööör

2008-12-10 @ 11:07:53
URL: http://anna.strandberg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0