Hemma!!

Oh, jag har fått mitt bäbis- och barnbehov tillfredställt på ett tag nu. Har varit ute hos bästaste änglarna A&O i Enköping och självklart tagit all tid i anspråk för mina småänglar, mina guddöttrar. De är så ärliga, så härliga, så spontana och man kan lita på dem. Och den äldste känner sig så trygg med mig nu att oavsett om det är mat, läggdags, tröstning eller allmänt mys som gäller så kryper hon upp hos mig.

I morse vaknade jga av stå stora blå ögon bredvid mig i sängen och en klar röst:
- Vakna, gå upp nu. Äta frukost!

Och inget val hade jag. När hon drog av mig täcket och jag protesrerade för att det var kallt, säger hon hur självkalrt som helst
- Ta på dig kläder då!

Hon är inte ens ter år gammal. Och helt bedårande.

Men det tar ut sin rätt, ajg förstår att småbarnsföräldrar hade lite energi till övers för annat, framförallt om man har fler än ett barn. Jag är helt slut efter två dagar.

Vet inte vad som egentligen hänger med från i fredags. Annat än att det dyker upp ett par konversationer i minnet lite här och där, små fragmnet av några som sagt berättat och sagt ett och annat till mig under kvällen. Tänk att det tar ett par dagar innan minner verkar hinna ikapp en =) Men, det var positiva saker, och det är ju skönt.

Och nu är jag äntligen hemma och pysslar. Jag städar, plockar och gör fint därför att imorgon......då är det Dagen. Dagen jag väntat på så jävla länge. Tman kommer upp. På riktigt. Igår hade vi halvårsdag som ett par "på riktigt", och imorgon kommer han. Ihiiiiiiii var härligt!

Sen är det julafton. Först till hans pappas familj, och sen ut till min familj. Juldagen blir hos mamma och pappa med alla mina syskon, och sen blir det ett par kompisar eller tre som ska besökas. Annandagen ser jag fram emot en del shopping till hemmet....typ...vitrinskåpå, hyllor, matta osv så att vi kan göra klart det sista här hemma. Så att vi kan känna oss klara innan den 27 då allting skall inspekteras av hans släkt.

Lite nervigt är det, att träffa släkten för första gången. Hua, det kommer man nog aldrig ifrån, hur gammal man än blir.

Nej, jag tror jag lägger ned för idag faktiskt. Tar ett avsnitt av någon av alla bra serier som ligger hembusade i datorn. Och sen blir det sängen. Snabeldraken tar jag en vals med imorgon (iouh, det lät lite perverst insåg jag nu....men snabeldrake i min värld är ju dammsugaren)

Over n out dudes
/Ögonblink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0